درمان ترک شکم بعد از زایمان به صورت طبیعی

معمولا خانم ها در زمان بارداری به دلیل افزایش وزن و تغییرات هورمونی دچار ترک های پوستی در نواحی شکم و پهلو می شوند ؛ در این بخش از رویا مگ به درمان ترک شکم به صورت طبیعی پرداخته ایم.

باید توجه داشته باشیم با ورزش در دوران بارداری امکان وجود ترک شکم به حداقل می رسد

درمان ترک شکم بعد از زایمان به صورت طبیعی

ترک های شکم بعد از زایمان

ترک های شکم چیست؟ خطوط سفیدی روی سطح پوست اطراف ناحیه شکم است ، چگونه می توانید ترک های شکم را درمان کنید؟ گفتنی است که ممکن است در برخی مناطق دیگر مانند قسمت هایی از ران ها ، باسن ، بازوها و سینه ها نیز این ترک ها وجود داشته باشد. این خطوط در نتیجه تغییرات ناگهانی در اندازه بدن مانند بلوغ یا افزایش وزن اضافی یا کاهش وزن ظاهر می شود ، اما مهمترین دلایل آن حاملگی و زایمان است. بیشتر زنان باردار از علائم کشش یا خطوط سفید در ناحیه شکم و اطراف باسن و ران رنج می برند. در ادامه روشهایی برای درمان ترکهای شکم بعد از دوران بارداری و زایمان شرح داده شده است.

درمان ترک های پوست شکم در دوران بارداری

۱- روغنهای اساسی

 

مطالعات نشان داده است كه ، شما می توانید از روغنهای اساسی در درمان خطوط سفید استفاده كنید و آن را مستقیماً بر روی پوست بمالید ، مانند استفاده از روغن نارگیل یا سایر روغنهای معطر مانند روغن اسطوخودوس .

۲-  سیب زمینی

سیب زمینی

آب سیب زمینی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است و به افزایش رشد و ترمیم سلول های پوست کمک می کند. یک سیب زمینی را به صورت نواری برش بزنید و به مدت ۳ دقیقه به آرامی روی خطوط سفید مالش دهید تا مایع از سیب زمینی خارج شود و قسمت آسیب دیده را کاملاً بپوشاند و سپس آب سیب زمینی را بمالید تا خشک شود و در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

۳- شکر سفید

شکر سفید برای ترک شکم

شکر سفید یک درمان اصلی خانگی است که در درمان خطوط سفید از آن استفاده می شود همچنین به عنوان لایه برداری پوست نیز استفاده می شود. یک قاشق چایخوری بزرگ شکر سفید را با روغن بادام  و آب لیمو را اضافه و خوب مخلوط کرده ، سپس مخلوط را روی خطوط سفید و مناطق آسیب دیده بمالید. هر روز صبح قبل از دوش گرفتن ، به مدت ۱۰ دقیقه این مخلوط را روی نواحی مورد نظر قرار دهید و به آرامی شستشو دهید.

۴- روغن زیتون

روغن زیتون برای ترک پوست شکم بعد زایمان

روغن زیتون حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که به حل مشکلات پوستی مانند خطوط سفید کمک می کند. برای بهبود خطوط سفید شکم ، آن را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا پوست مواد مغذی را جذب کند.

بهترین نکات و روشهای طبیعی برای درمان ترک شکم و خطوط سفید در دوران بارداری

۱- در ابتدا هنگام احساس هر گونه خارش یا ترک پوست ، باید به پزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که طبیعی است  و سپس می توانید موارد زیر را دنبال کنید .

نکاتی برای غلبه بر خارش و ترک های پوستی.

۲- نوشیدن آب به مقدار کافی ، می تواند مرطوب کننده لازم پوست را فراهم کرده و خشکی ناشی از خارش و ترک شکم را از بین ببرد.

۳- رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها ، به ویژه سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی ، لیمو ، کلم قرمز ، کیوی ، سیب زمینی شیرین ، ریحان و تربچه را میل کنید.

۴- از کرمهای مرطوب کننده طبیعی به عنوان روغن زیتون برای مرطوب کردن شکم استفاده کنید. این روغن برای پوست مرطوب کننده و تغذیه کننده بوده و از ترک و کم آبی بدن محافظت می کند. همچنین بهتر است چربی های روغنی را حتی پس از تولد حفظ کنید ، اما با استفاده از ماساژ مناسب ، در تنظیم مجدد سلول های چربی و از بین بردن ترک و خطوط سفید شکم  موثر است.

۵- از قرار گرفتن شکم در مقابل آفتاب خودداری کنید ، زیرا باعث افزایش خشکی پوست میشود  به خصوص اینکه پوست در دوران بارداری حساس تر می شود.

۶- از مصرف نمک در مواد غذایی کم کنید ، از آنها در لایه برداری پوست در دوران بارداری استفاده نکنید و آن را با قند جایگزین کنید .

۷- حمام روزانه خود را مانند قبل از بارداری انجام دهید ، فراموش نکنید به عنوان مرطوب کننده روزانه ، پوست خود را با روغن زیتون ماساژ دهید.

در صورتی که این روش های طبیعی چاره ساز نبود می توانید از راه های زیر اقدام کنید

درمان ترک یک روش درمانی دشوار است زیرا هیچ گزینه درمانی واحدی وجود ندارد. برخی از گزینه های موجود برای درمان ترک های شکمی مزوتراپی است. به تازگی ، لیزر دی اکسید کربن به دلیل نتایج شگفت انگیز ، وارد عمل زیبایی پوست شده است. با ترکیبی از این نوع درمان ، همه ترک های پوستی ، قدیمی یا جدید قابل درمان هستند.

این دستگاه در ترک های ران و لگن بسیار موفقیت آمیز است ؛ ترک های شکم ممکن است نیاز به چندین جلسه داشته باشد. تعداد جلسات بسته به شدت ترک و ساختار پوست متفاوت است.

افتضاحبدمتوسطخوبخیلی خوب
(بر اساس رای 1 نفر از بازدیدکنندگان)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *