ورزش در دوران بارداری ; 5 حرکت ورزشی مفید در دوران بارداری

ورزش کردن در دوران بارداری می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد ، همچنین ورزش در دوران بارداری به جلوگیری از اضافه وزن و کمردرد کمک خواهد کرد. ورزش منظم به یک عمل زایمان آسان کمک خواهد کرد. در ادامه آموزش ورزش های مخصوص دوران بارداری را شرح داده ایم.

معرفی چند ورزش در دوران بارداری

به طور کلی ورزش در هر زمانی می‌تواند به بهبود سلامت قلب ، کاهش خستگی و افزایش سطح انرژی شما کمک کند. یک برنامه ورزشی خوب در دوران بارداری می‌تواند اثرات خوبی را در پی داشته باشد.
نکات مثبت درباره ورزش در دوران بارداری
در اینجا برخی واقعیت ها در مورد ورزش کردن در دوران بارداری ذکر شده است. ورزش کردن در دوران بارداری می تواند از افزایش وزن اضافی جلوگیری کند و همچنین باعث تقویت ماهیچه ها برای یک زایمان آسان خواهد شد ،  ورزش کردن به صورت اصولی در دوران بارداری به سلامت نوزاد درون شکم هم کمک خواهد کرد.
افرادی که پیش از این به صورت کلی ورزش نمی کردند در دوران بارداری باید این رویه را کنار بگذارند.
ورزشهایی همچون شنا کردن، پیاده روی سریع، یوگا و دوچرخه سواری ثابت به تناسب اندام در دوران بارداری کمک خواهد کرد .

شش نوع ورزش برای حفظ سلامتی شما در دوران بارداری

 ورزشها و تمریناتی که در ادامه ذکر می شود برای کل بدن مفید هستند و می توانید تا زمان زایمان آنها را ادامه دهید.

 ۱- پیاده روی سریع

اگر قبل از بارداری ورزش نمی کردید با قدم زدن سریع  می توانید اولین ورزش را آغاز کنید.  این کار بدون ایجاد تاثیر منفی روی زانوها و مچ پا یک تمرین مثبت برای قلب و عروق می باشد. پیاده روی سریع هیچ هزینه ای برای شما ندارد چرا که در هر زمان و هر مکانی میتوانید آن را انجام دهید.
نکته: در ماه‌های پایانی بارداری مرکز ثقل بدن شما تغییر می کند و باید مواظب باشید که تعادل و هماهنگی خود را در پیاده روی سریع از دست ندهید .  بدین منظور در مکان های صاف و هموار پیاده روی کنید  و سعی کنید ترجیحاً از  کفش های مناسب پیاده روی استفاده کنید.

۲- شنا کردن

شنا کردن و ورزش کردن در آب بدون فشار آوردن بر روی مفاصل ، ورزش مناسبی در دوران بارداری خواهد بود . شنا کردن، راه رفتن در استخر آب و همچنین ایروبیک سلامتی را در طول بارداری برای شما در پی خواهد داشت.
 نکات ایمنی
  1. هنگام ورود به استخر شنا برای حفظ تعادل و جلوگیری از لغزیدن پا از نرده های کناری برای حفظ تعادل استفاده کنید.
  2. از شیرجه زدن بی مهابا و یا پریدن داخل استخر اجتناب کنید چون این می‌تواند بر شکم شما تاثیر بگذارد.
  3. در دوران بارداری می بایست از ورود به سونا و جکوزی خودداری نمایید.

۳- دوچرخه ایستاده

 دوچرخه سواری بر روی یک دوچرخه ثابت و ایستاده بدون فشار آوردن زیاد بر روی مفاصل به سلامت قلب شما کمک خواهد کرد.
 دوچرخه سواری به جلوگیری از افزایش وزن شما در دوران بارداری کمک خواهد کرد همچنین امنیت آن به دلیل ثابت بودنش بالا می باشد

۴- یوگا

 شرکت در کلاس های یوگا به حفظ انعطاف پذیری بدن کمک خواهد کرد.  یوگا باعث تقویت عضلات ،  افزایش گردش خون و همچنین افزایش آرامش کمک خواهد کرد.
یوگا در زمان بارداری
یوگا می تواند یک ورزش بسیار مفید برای بهبود انعطاف پذیری در حین بارداری باشد. برخی از تمرینات یوگا می تواند به زایمان بهتر شما کمک کند.

۵-  ایروبیک سبک

ورزش ایروبیک و هوازی ، نوزاد و قلب شما را تقویت خواهد کرد ، بعضی از کلاس ها و تمرینات ایروبیک مخصوص خانم های باردار طراحی شده اند ، این کلاس های ویژه می تواند یک راه خوب برای دیدن زنان باردار و همچنین ورزش مناسب دوران بارداری باشد .
کسانی که قبلاً در یک کلاس ایروبیک و هوازی شرکت کرده‌اند در صورت بارداری باید حتماً مربی خود را در جریان بگذارند تا مناسب وضعیت آنها تمریناتی را ارائه دهد.
افتضاحبدمتوسطخوبخیلی خوب
(به این مقاله چه امتیازی می دهید؟)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *