نکاتی برای حفظ حالت طبیعی صورت در اول صبح (رفع پف چشم و صورت)

حفظ حالت طبیعی صورت در اول صبح برای خانم هایی که در معمولا صبح ها به سر کار می روند خوشایند است ، پف چشم ها و صورت بسیار برای خانم ها در اول صبح آزار دهنده است. پف صورت و چشم ها در اول صبح یک مشکل شایع می باشد که معمولاً خانم ها نسبت به آن حساس هستند اما معمولاً بعد از شستشوی صورت و نوشیدن یک لیوان آب تا حدی این پف چشم و تورم صورت کاهش می یابد. در ادامه به نکاتی برای حفظ حالت طبیعی صورت و چشم ها اشاره شده است.

حالت طبیعی صورت در اول صبح

نکاتی برای حفظ حالت طبیعی صورت و رفع پف چشم در اول صبح

۱. کاهش پف صبحگاهی صورت و چشم ها

صورت خود را با آب سرد بشویید چرا که آب سرد موجب منقبض شدن رگ های خونی شما می شود که در ادامه به کاهش تورم صورت می کند.

۲. حفظ حالت طبیعی صورت با نوشیدن آب

اگر آب بدن شما تا حدی در اول صبح کم شده باشد نوشیدن یک لیوان آب این کمبود را جبران و باعث کاهش تورم صورت خواهد شد همینطور می توانید پس از نوشیدن آب دستان خود را کمی خیس کرده و روی صورت خود بکشید.

۳. صورت خود را به آرامی با مرطوب کننده یا یک لوسیون ماساژ دهید

باید توجه داشته باشید که نباید ماساژ دادن شما به صورت شدید و یا در واقع با حالت خشن باشد

۴. استفاده از قاشق سرد

شما می توانید چشم های پف کرده خود را با قاشق سرد با حالت عادی بازگردانید ، به این صورت که دو قاشق را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید سپس پشت قاشق را روی چشم خود قرار داده این عمل تا حد بسیار زیادی به بازگشت پلک و چشمان شما به حالت طبیعی کمک خواهد کرد.

کاهش پف چشم با قاشق سرد

۵. استفاده از خیار

همچون مرحله قبل می‌توانید به جای قاشق از تکه های خیار سرد برای کاهش پف چشم ها استفاده کرد ، حتماً شما قبلاً از خواص خیار برای پوست صورت مطلع شده اید چرا که برخی معتقدند خیار شامل مواد مغذی برای پوست می باشد. نکته مهم: حتماً توجه داشته باشید که کار کاملاً تمیز باشند وجود باکتری و میکروب در سطح تکه های خیار امکان دارد باعث عفونت چشمان شما شود.

استفاده از خیار برای کاهش پف چشم صورت

۶. استفاده از چای کیسه ای 

شما می توانید با استفاده از چای کیسه ای که آن را در آب جوش قرار داده اید پف چشم های خود را کاهش دهید، هر چند که در مراحل قبلی استفاده از مواد وسایل سرد در کاهش تورم چشم موثر بود در این مرحله گرما باع تسکین تنش و کاهش پف چشم ها می شود.

استفاده از چای کیسه ای برای کاهش پف چشم و صورت

۷. استفاده از سیب زمینی

در صورتیکه موارد بالا در دسترس نبود می توانید از سیب زمینی استفاده کنید ؛ سیب زمینی را شسته و پوست بگیرید ، سپس به صورت حلقه ای برش بزنید و روی چشمان خود قرار دهید تا زمانیکه پف چشم از بین رود.

نکات پایانی

  • قطعاً یکی از دلایل پف کردن چشم ها و متورم شدن صورت در اول صبح کم آبی بدن می باشد شما برای رفع این مشکل می توانید قبل از خواب به اندازه کافی آب بنوشید و یا اینکه یک بطری آب را در کنار تخت خود قرار دهید تا در طول شب از آن استفاده کنید همچنین باید در نظر داشته باشید که مصرف نمک را در شب به حداقل برسانید
  • در طول شب هنگام خواب نباید فشار زیادی به صورت شما وارد شود در واقع شما نباید به بغل و یا روی شکم خود بخوابید بیشترین فشار را به صورت شما وارد خواهد کرد.
  •  یکی از دلایل بدیهی متورم شدن صورت و پف کردن چشم ها کمبود خواب می باشد باید به این توجه داشته باشید که با تنظیم وقت خوابیدن و بیدار شدن در شبانه روز ۶ الی ۸ ساعت خواب شبانه مفید داشته باشید.

 

منبع :wikihow

افتضاحبدمتوسطخوبخیلی خوب
(بر اساس رای 1 نفر از بازدیدکنندگان)
Loading...

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *