چند داروی خانگی برای درمان سرگیجه و پیشگیری از آن

سرگیجه مشکلی است که وقت و بی وقت به سراغ بعضی از افراد می آید ، اما درمان سرگیجه چیست؟ و چگونه می توان علت آن را تشخیص و با داروهای خانگی درمان کرد.

اگر احساس سرگیجه، ضعف یا ناپایداری جسمی حرکتی دارید ، ممکن است دچار بیماری شده اید که این علائم را در پی دارد.  چند داروی خانگی را برای درمان سرگیجه به شما معرفی می کنیم تا تعادل خود را موقع سرگیجه بهبود ببخشید.اما برای درمان قطعی می بایست حتما به پزشک مراجعه کنید.

در این بخش روشهایی برای جلوگیری از سرگیجه و همچنین درمان سرگیجه را به شما شرح می دهیم.

قبل از غذا آب بنوشید

خوردن آب قبل غذا

خوردن غذا می تواند منجر به افت فشار خون شود ، که می تواند احساس سرگیجه به شما بدهد. اما می توانید با نوشیدن یک لیوان آب ۱۵ دقیقه قبل از غذا ، افت فشار خون بعد از غذا کاهش دهید.

از دوش حمام گرم طولانی خودداری کنید

دوش حمام گرم

اگرچه ممکن دوش آب سرد لذت بخش نباشد اما دست کم هشت دلیل خوب برای گرفتن دوش سرد وجود دارد. در حالی که بیشتر ما ترجیح می دهیم دوش آب گرم داغ بگیریم تا آب خنک” گرما رگهای خونی شما را گشاد می کند ، که می تواند منجر به افت فشار خون شود. “ و فشار کم باعث می شود شما احساس سرگیجه داشته باشید.  سعی کنید دوش آب گرم را به ۱۰ دقیقه محدود کنید.

چای زنجبیل بنوشید

چای زنجبیل

زنجبیل مزایای شگفت آور زیادی به همراه دارد – از جمله کاهش بیماری حرکتی و سرگیجه در افراد مستعد ابتلا به آن

غلات کامل بخورید

جو پرک شده و غلات

یک وعده غذایی سنگین از غذاهایی که بدن شما به سرعت هضم می کند ، مانند برنج سفید ، سیب زمینی و غذاهای پر از آرد و قند تصفیه شده ، می تواند باعث افت قند خون شما شود و احساس گیج شدن کنید. برای جلوگیری از سرگیجه ناشی از افت قند خون ، غذاهای  پر فیبر مانند لوبیا و غلات کامل را میل کنید. گوشتهای حاوی پروتئین و بدون چربی مانند ماهی و مرغ نیز گزینه های خوبی هستند.

سرکه سیب را امتحان کنید

یک مشکل شایع در سرگیجه ، قند خون پایین است ، اما طبق یک مطالعه در مراقبت از دیابت ، سرکه سیب ممکن است به آن کمک کند.

ماساژ

ماساژ دادن

شما در واقع می توانید نقاط آرام بدن را برای استراحت و خود درمانی فعال کنید. انجام ماساژ سرگرم کننده و جذاب است و یکی از داروهای خانگی برای سرگیجه است. احساس اضطراب می تواند سرگیجه ایجاد کند ، بنابراین فعالیت های آرامش بخش که باعث ایجاد احساس آرامش می شوند می توانند به درمان سرگیجه کوتاه مدت کمک کنند. اگر مستعد اضطراب هستید ماساژ با روغن اسانس اسطوخودوس می تواند به شما کمک کند.

آب بدن را تامین کنید

آیا بعد از مدتی نشستن یا ایستاده بودن احساس سرگیجگی به شما دست می دهد؟ این احساس بدلیل فشار خون بالا یا فشار خون پایین است و اغلب در اثر کم آبی بدن ایجاد می شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که بدن شما کاملاً آبرسان است و آب کافی مصرف کرده اید ، به خصوص هنگامی که بیمار هستید ، ورزش می کنید یا وقتی در بیرون گرم است بایست آب زیادی مصرف کنید.

روی یک نقطه متمرکز شوید

خیره شدن به یک نقطه

وقتی اتاق شروع به چرخش کرد ، سعی کنید به یک شیء ثابت مانند ساعت دیواری یا یک تکه مبلمان تمرکز کرده و خیره شوید. این همان ایده ای است که هنگام سوار شدن روی کشتی بایست به افق خیره شوید و یا اینکه وقتی سوار هواپیما می شوید و روی صندلی کنار پنجره می نشینید بایست برای عدم حالت تهوع و سرگیجه به افق خیره شوید و یک نقطه را برای تمرکز در نظر بگیرید

افتضاحبدمتوسطخوبخیلی خوب
(به این مقاله چه امتیازی می دهید؟)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *