10 روش موثر برای رشد مجدد مو های ریخته شده

ریزش مو برای خیلی از افراد آزار دهنده است ، اما رشد مجدد مو هایی که قبلا دچار ریزش شده اند امکان پذیر است؟ جواب مثبت است 🙂 ، در ادامه این مقاله مفید همراه ما باشید تا روشهایی طبیعی برای رشد مجدد موهای ریخته شده به شما معرفی کنیم.
 این مطلب کاملاً واقعی بوده و توسط افراد تجربه شده است.
داستان نویسنده متن : 
من با موهای زیبا، نرم و درخشنده متولد شدم . در اواخر دوران نوجوانی اقدام به رنگ کردن موهای خود کردم ، با دیدن تبلیغات پر زرق و برق از مارک های معروف برای رنگ کردن موهایم استفاده کردم چرا که فکر می کردم رنگ موهای برند و معروف به موهای من آسیب نمی رساند.
بعد از شش – هفت سال موهایم در مقابل رنگ مو تسلیم شد و شروع به ریزش کرد، باور نکردنی بود که موهای صاف و نرم من اینقدر دچار ریزش شده  و نرمی و لطافت خود را هم از دست داده باشد ، خیلی غصه خوردم چرا که موهایم بخشی از زیبایی من بود.
اساسی به فکر موهایم افتادم با استفاده از روغن شروع به ماساژ سر خود کردم، با استفاده از شامپوهای گیاهی سر خود را شستشو می دادم ،  برایم غیر قابل باور بود چرا که ریزش موهایم کم کم داشت متوقف می شد و نکته مهم تر این که موهای من در حال رشد مجدد بودند.
در ادامه نکات مهمی را به شما بازگو خواهم کرد چرا که عملاً تأثیر بسیار مثبت آن را دیده ام.

۱۰ روش موثر برای رشد مجدد مو

رشد مجدد مو

۱-  سر خود را ماساژ دهید

چرا؟ سر واقعاً برای موهای شما مناسب است اما این توضیح کوتاه شما را قانع نخواهد کرد پس بگذارید مفصل برای شما بگویم
هنگامی که شما سر خود را ماساژ می دهید  باعث تحریک گردش خون در سر می شوید که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را برای فولیکول های مو به همراه خواهد داشت .  تغذیه بیشتر به این معناست که موهای شما سالم تر و قوی تر می شوند سوال دیگری که پیش می‌آید این است که آیا باید برای ماساژ از روغن استفاده کرد؟
خب حتما لازم نیست ، این انتخاب شماست و بستگی به خود شما دارد که قصد استفاده از روغن را دارید یا خیر . اما در صورتی که مایل بودید حتماً از روغن های فشرده سرد مانند نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام و یا روغن زیتون استفاده نمایید.
نحوه ماساژ سر با روغن
روغن را روی پوست سر خود بمالید و به مدت ۵ دقیقه آن را به آرامی ماساژ دهید،  سپس بگذارید در حد نیم ساعت روی سر بماند و سپس آن را شستشو دهید،  موهای سالم تر و قوی تر حداقل یک بار در هفته ماساژ سر را انجام دهید.
نحوه ماساژ سر با روغن

۲- نرم کننده های طبیعی

قطعاً یکی از دلایل  ریزش مو استفاده از نرم کننده های شیمیایی است. اگر مواد شیمیایی بیشتری روی پوست سر و موهای خود قرار دهید می تواند فولیکولهای مو شما را مسدود کرده و رشد موها را متوقف کند. پس راه چاره چیست؟
سعی کنید مراقبت از موهای خود را تا حد ممکن ساده نگه دارید، می توانید موهای خود را با روغن نارگیل یا بادام ماساژ دهید و سپس با یک شامپوی آن را شستشو دهید.
پس از شستشو و خشک کردن اگر دیدید که موهای شما خشک است  می‌توانید از روغن نارگیل و یا بادام برای نرم کردن موها استفاده کنید، چند قطره روغن را به کف دستان خود ریخته و مالش دهید و سپس روی مو های خود بکشید ،  دقت داشته باشید که از مالیدن روغن به ریشه مو خودداری کنید.

۳- استفاده از شامپوهای گیاهی

شستشوی مو علاوه بر تمیزی به موهای شما طراوت خاصی می بخشد. شستشوی مو باعث تحریک فولیکول‌های مو شده و در نهایت باعث رشد موهای جدید
می شود. می توانید در خانه یک شستشو دهنده موی گیاهی و تقویت کننده تهیه کنید .
تهیه شامپوی گیاهی در منزل به اندازه درست کردن چای گیاهی ساده است. شما می بایست آب گرم را به گیاه مورد نظر خود اضافه کرده و روی آن را بپوشانید تا به عبارتی دم بکشد و پس از خنک شدن می توانید از آن استفاده کنید.
همچنین می توانید یک یا چند گیاه تقویت کننده مو را با هم مخلوط کرده  و از آن به عنوان یک شستشو دهنده مو استفاده کنید.

۴- استفاده از شانه چوبی

یکی از علل ریزش مو استفاده از شانه نامناسب می باشد، یک شانه نامناسب نه تنها باعث ریزش موی شما می شود بلکه باعث ساییدگی در پوست سر شما خواهد شد.
 اگر موهای‌تان برای تان مهم است از یک شانه چوبی با دندانه های پهن استفاده کنید، استفاده از شانه پلاستیکی باعث ایجاد خاصیت مغناطیسی در موها شده که خود یکی از عوامل ریزش مو است.

۵- مصرف تخم کتان

کتان یکی از منابع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد.  این چربی های طبیعی پوست سر را از درون مرطوب کرده و به کاهش خشک شدن و پوسته پوسته شدن سر کمک می کند که می تواند شوره سر، اگزما و آکنه را بهبود بخشد.
چربی های امگا ۳ باعث تقویت، براق شدن و انعطاف پذیری موها می شود ،  چرا که یکی از عوامل ریزش مو شکستگی مو می باشد.
نحوه استفاده تخم کتان
می‌توانید مقداری از تخم کتان را روی سالاد بپاشید و یا روی پیش غذا های دیگر و استفاده کنید

۶- ورزش و فعالیت بدنی برای رشد مجدد مو

پیاده روی و ورزش
نشستن روی صندلی کار در تمام روز بدترین ضربه را به موهای شما میزنند،  هنگامی که فعالیت بدنی و ورزش می کنید در واقع به کاهش هورمون های استرس زا کمک کرده‌اید،  با وجود این هورمون ها باعث آسیب رسیدن به فولیکول ها خواهد شد بنابراین اگر می خواهید موهای زیبا و پر تراکم ای داشته باشید فعالیت بدنی و ورزش های همچون پیاده روی، دوچرخه سواری،، دویدن، رقصیدن، یوگا یا هر فعالیت دیگری که از آن لذت می برید انجام دهید.

۷- استفاده از حنا بجای رنگ مو

رنگ مو دشمن قسم خورده موهای شماست، تا می توانید با یکی از رنگ موهای شیمیایی دوری کنید، رنگ موهای مصنوعی موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی سختی  همچون آمونیاک، پروکسید هیدروژن، فسفیلن دی آمین هستند که می تواند پوست سر را تحریک و باعث ایجاد کرنش در فولیکول های مو شوند.
رنگ های گیاهی مانند حنا می توانند موهای شما را زیباتر کرده و حتی محافظ جان موهای شما شوند.

۸- خوردن عدس و لوبیا برای رشد مجدد مو

همان طور که می دانید موها عمدتاً از پروتئین تشکیل شده اند و کمبود پروتئین باعث کند شدن رشد موها خواهد شد و حتی در مواردی باعث شکننده شدن موها می شود. اما آهن هم یکی دیگر از مواد مغذی مهم برای رشد و سلامت مو می باشد چرا که اکسیژن لازم را به سلولهای مو منتقل می کند که روی رشد مو تاثیر بسزایی خواهد داشت. لوبیا سرشار از پروتئین و عدس سرشار از آهن می باشد این دو ماده غذایی یک غذای خوب برای موهای شما می باشد.

۹- استفاده از میوه و سبزیجات

سبزیجات و میوه های تازه یک ضرورت مطلق برای تقویت موهای شما می باشند ، متاسفانه باید به شما بگویم که هیچ قرصی برای جایگزینی آن ها وجود ندارد، اگر هم وجود داشته باشد تاثیرش همانند مورد طبیعی آن نخواهد بود.
میوه  و سبزیجات سرشار از ویتامین A,C,E,K  و مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم  می باشند.
سعی کنید روزانه میوه و سبزیجات استفاده کنید، ضمن این که نیاز نیست حتماً دست روی میوه های عجیب و غریب بگذارید چرا که هر کدام از میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی مناسب مو هستند.

۱۰- شاد باشید

شاد بودن
این مورد را کاملاً به خوبی احساس کرده اید چه زمانی که استرس دارید و یا ناراحت هستید و اصطلاحاً فکرتان مشغول است ریزش موی شما شدید تر می شود.
استرس بر تمام بدن انسان تاثیر منفی می گذارد که یکی از تاثیرات آن روی موهاست.
اما جالب است بدانید که پس از پایان یافتن استرس اگر به فکر تقویت موهای خود باشید مجددا موهای ریخته شده رشد خواهند کرد.
پس اگر خودتان و موهای تان را با هم دوست دارید شاد باشید، شاد زندگی کنید و استرس و اضطراب را از زندگی خود دور کنید.
ترجمه : رویا مگ / منبع: hairbuddha
افتضاحبدمتوسطخوبخیلی خوب
(به این مقاله چه امتیازی می دهید؟)
Loading...

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *